Дітей слід починати привчати до порядку вже з трьох років, адже це
допоможе уникнути багатьох проблем в майбутньому. Першокласник повинен
уміти самостійно збирати свій портфель, при цьому бажано, щоб він робив це
без нагадувань і з задоволенням.
Постарайтеся прищепити дитині любов і інтерес до домашніх справ і особливо - до шкільного життя, щоб малюк мріяв про вступ до першого класу. При цьому дуже важливо зуміти пояснити дитині, що збирати портфель - один з основних її обов'язків, з якою тільки вона і може впоратися. Перетворіть нудну процедуру в захоплюючу гру, і тоді малюк буде сам із задоволенням збирати шкільні речі і акуратно складати їх у портфель.
В якості портфеля для школи краще придбати міцний і якісний рюкзак. Необхідно вибирати рюкзак з ортопедичною спинкою - жорсткою, щільною і багатошаровою. Вона фіксує хребет дитини, а вміст ранця не тисне на дитячу спину: це зменшує навантаження на хребет і допомагає формувати правильну поставу. Спинка рюкзака не повинна деформуватися навіть з плином часу.
Деяких батьків бентежить вага ортопедичного рюкзака - від 1 кг. Але у важкому на перший погляд ортопедичному ранці легше переносити більшу вагу, оскільки його конструкція оптимально розподіляє навантаження. Якщо рюкзак важкий саме за рахунок ортопедичних елементів, а не за рахунок великої кількості металевої фурнітури, то це «правильна» тяжкість. Шкільний ранець без наповнення може важити 1-1,2 кг, але не більше 1,4 кг (за європейськими нормами вага шкільного ранця з усім приладдям не повинен перевищувати 15% від ваги дитини).
За досі діючими в Україні радянськими санітарними нормами ранці учнівські мають бути виготовлені за такими вимогами:
Розміри ранця для учнів 1 - 4-х класів, в (мм):
Довжина - 300 - 360
Висота передньої стінки - 220 - 260
Ширина - 60 - 100
Довжина плечового ременя - 600 - 700
Ширина плечового ременя - 35 - 40
у верхньому відрізку (протягом 400 - 450 мм) - 20 - 25 далі.
Рекомендується випускати ранці вагою 500 - 700 грам.
Для молодших школярів небезпечні сумки, які носять на одному плечі або в руці: бічні навантаження можуть призвести до викривлення незміцнілого дитячого хребта. Тому ручка якісного ранця - вузька і спеціально зроблена незручною для постійного носіння, щоб у дитини не виникало спокуси носити ранець в одній руці. Зате лямки - широкі, зручні, на м'якій основі; вони повинні не зісковзувати і міцно триматися навіть на вузьких плечах астенічної дитини.
Елементи застібки шкільного ранця повинні бути великі, адаптовані для дитячої руки. Хід «собачок» - легкий, що дозволяє швидко відкрити і закрити ранець однією рукою.
Наявність спеціальних відділень дозволить розмістити в ранці різні дрібниці - телефон, ключі, коробку для сніданку. При цьому зазвичай одне з них досить містке, щоб швидко скласти всі речі туди у разі поспіху. Формат відділень в продуманому ранці такий, щоб туди із запасом поміщалися альбоми та папки А4 формату для малювання і музики. Жорсткий каркас не дозволить м'ятися альбомами, зошитам і навіть окремим аркушам паперу.
Важливий момент - світловідбивачі. Вони передбачені на фірмових ранцях, але якщо їх немає на рюкзаку, який вам сподобався, бажано купити і прикріпити їх самостійно. Цим ви убезпечите свою дитину в сутінках, які взимку наступають дуже рано.
«Практичний» підхід - «купити великий рюкзак для першокласника відразу на п'ять класів вперед» - не є правильним. Цей предмет не купується на виріст: коли дитина знаходиться у фазі росту, портфель потрібно вибирати під її пропорції, щоб не зіпсувати поставу неправильним розподілом ваги, і періодично перевіряти, чи не чи виросла дитина зі свого рюкзака.
Як не дивно, сучасні діти, особливо хлопчики, рідко вибирають портфель з малюнками. Машинки, трансформери, черепашки-ніндзя подобалися пострадянським дітям, а сьогоднішні хлопчаки бажають сумки «дорослого» лаконічного дизайну без малюнків.
Як би не хотілося мамі купити своєму синочку портфель з машинками, краще розуміти: іноді смаки змінюються швидше, ніж дитина виростає з рюкзака. Хороший вихід - строгий дизайн плюс декорації у вигляді брелоків, тканинних наклейок і нашивок, які можна змінювати за бажанням. Крім усього іншого, це підкреслить індивідуальність дитини, адже іншого такого рюкзака в школі не буде ні в кого.
10 порад, як збирати портфель:
Порада 1: Учень повинен самостійно збирати - розбирати портфель.
Щоб добре орієнтуватися у власному портфелі, учень повинен збирати - розбирати його самостійно. Інакше, замість того щоб слухати вчителя, він велику частину уроку шукатиме в портфелі необхідні речі. Навіть якщо в портфелі всього одне відділення (хоча в більшості сучасних ранців їх як мінімум три), дитині буде потрібно не менше 10-15 хвилин, щоб знайти потрібну річ в незнайомих надрах портфеля. Спочатку ближче до спинки рюкзака потрібно покласти підручники в порядку згідно з розкладом уроків, щоб легко було діставати , а дрібні та крихкі речі покласти в останню чергу, щоб не роздушити.
Запасіться
терпінням. Звичайно, ви зможете зробити все краще, ніж ваша дитина,
проте це не означає, що варто відбирати у неї портфель і складати речі
самостійно. Так ви тільки привчите школяра до думки, що батьки будуть
робити все замість нього, і надалі прищепити дитині самостійність стане
важче. Ні в якому разі не лайте малюка, якщо він робить щось не так.
Краще тактовно поправте його, не дорікаючи і ні в якому разі не поспішайте.
З часом він навчиться збирати портфель швидко і правильно, нічого не
забуваючи і не гублячи.
Порада 2: Портфель треба збирати щодня.
Щодня в портфелі скупчується безліч непотрібних папірців, крихт і всіляких «цінних», але абсолютно непотрібних в школі речей. Стежите, щоб дитина щодня виймала з портфеля весь вміст, викидала сміття і складала назад в портфель тільки необхідні речі.
Порада 3: Портфель треба збирати звечора.
Привчіть
школяра збирати портфель, не вранці, а ввечері, щоб було менше стресу. В
іншому випадку школяр буде робити все поспіхом і напевно зламає або
забуде ту чи іншу річ. Поясніть, що якщо збирати портфель з вечора,
вранці не доведеться вставати на 15 хвилин раніше. Коли малюк почне
робити все вчасно, обов'язково похваліть його. Більше того, ви можете
навіть вручити жартівливу медаль «за складання речей в портфель» і
солодку нагороду.
Зверніть
увагу на те, як організовано робоче місце школяра. Якщо всі підручники й
зошити розставлені і розкладені на полицях, олівці, ручки та інше
канцелярське приладдя зібрані в ящику тощо, дитині буде набагато
легше швидко знаходити потрібні речі і складати їх в портфель. У цьому
випадку процес не буде займати занадто багато часу і необхідність
щовечора збирати шкільні зошити, підручники та ін. не буде викликати
негативних емоцій. Крім того, в цьому випадку звиклому до порядку дитині
буде легше орієнтуватися в своїй шкільній сумці, а це важливо.
Порада 4: Нічого зайвого.
Завдання батьків - стежити, щоб дитина не носила з собою зайвої ваги. По санітарних нормах, що діють, більше трьох кілограмів піднімати першокласникам не рекомендується. Не рекомендується носити вантаж, вага якого перевищує 10-15% від ваги учня. Окрім покладених за програмою 2-3 підручників в обгортках і 2-3 зошитів в пластиковій папці, в ранці першокласника обов’язково лежатимуть пенал з ручками і олівцями (не забудьте про запасні!), гумкою, лінійкою, транспортиром, циркулем, точилкою, щоденник, рахункові палички, підставка для книг і указка для читання, папка для приладдя з трудового навчання та образотворчого мистецтва, сніданок. В результаті набирається якраз близько трьох кілограмів. Спочатку батькам доведеться контролювати, що дитина кладе в портфель, а потім він буде це робити самостійно.
Порада 5: Окрема сумка для спортивної форми.
Спортивну
форму краще класти в окрему сумку, а не в шкільний ранець. Спортивне
взуття потрібно запакувати в окремий пакет, щоб не бруднити ін. речей.
Після фізичних навантажень потрібно обов'язково замінити спідню футболку з
натуральних тканин, що ввібрала в себе виділений піт, на чистий одяг.
Порада 6: Гігієнічне приладдя.
Навіть у платних школах туалетний папір часто відсутній, не кажучи вже про муніципальні заклади. Тому в портфелі завжди повинні лежати невеликий рулон туалетного паперу і упаковка вологих серветок, рідина для дезінфекції рук, носовичок. Якщо дитина соромиться діставати в школі туалетний папір, покладіть його в непрозорий пакет.
Порада 7: Окремі контейнери для їжі.
Практично у всіх школах дітям недостатньо стандартних шкільних сніданків і батьків просять давати учневі з собою додатковий сніданок - декілька бутербродів, сік і печиво. Незалежно від того, яку їжу ви даватимете учневі, для неї потрібні спеціальні контейнери з кришкою, що щільно закривається. Часто батьки упаковують їжу у фольгу або в поліетиленові пакети. Але упакована таким чином їжа може розкришитися. До того ж, якщо носити її без контейнера, весь вміст портфеля пропахне їжею. Поясніть учневі, що, перекусивши, він повинен всі обгортки і порожні пакети покласти назад в контейнер і щільно закрити його.
Порада 8: Пляшка з водою чи термос.
У
кожного учня повинна бути в портфелі невеличка (до 500 мл)
індивідуальна пляшка з чистою некип'яченою водою або термос з теплим
напоєм з шипшини, лимону (в холодну пору року) для вгамування спраги.
Поясніть учневі, що не можна дозволяти пити іншим із індивідуальної
пляшки, щоб запобігти передаванню інфекцій. Якщо потрібно поділитися з
кимось водою, то краще відлити у окремий стакан. Особливо важливо пити
воду під час інтенсивних занять фізкультурою. Солодка вода, лимонад
погано втамовують спрагу та можуть містити шкідливі речовини, що
особливо небезпечні для дітей із слабкою нервовою системою, викликати
надмірне збудження, дратівливість тощо. Тому краще привчати дитину
обирати натуральні продукти і чисту воду.
Традиційно
вважається, що норма споживання води (кількість, необхідна
для підтримки правильного обміну речовин) — 1 літр води на 30 кг ваги,
або 30-40 мл на кожен кілограм ваги. За рекомендаціями Національній
академії наук США від 1945 року потрібно споживати: «1 мл води на кожну
спожиту кілокалорію їжі».
Порада 9: Іграшки залишаються вдома.
Іграшкам в портфелі робити нічого. Якщо учень дуже наполягає, домовтеся, що він діставатиме іграшки з портфеля тільки на перерві, а перед початком уроку знову прибере їх в портфель. Можна, наприклад, укласти угоду, що при першій скарзі вчителя з приводу ігор на уроках - іграшки залишаються удома.
Порада 10: Мінімум дорогих речей.
Питання, давати чи ні дитині в школу мобільний телефон, до цих пір залишається спірним. Мобільний телефон (і інші дорогі речі) не є предметами першої необхідності. У більшості шкіл у вестибюлях встановлені безкоштовні телефони-автомати. В крайньому випадку учень може подзвонити з канцелярії або з пункту охорони. Якщо ви все-таки вважаєте, що телефон йому необхідний, поясніть йому, що на час уроків необхідно вимикати звук і прибирати телефон в портфель. Крім того, необхідно пам’ятати, що телефон може загубитися або бути вкраденим. Це відноситься і до наручного годинника, який діти часто знімають на уроках фізкультури і забувають надіти.
https://text.ru/antiplagiat/57ea73a69dc1b
Немає коментарів:
Дописати коментар